En smakebit på søndag: Madeleine F

Så är det söndag igen och som vanligt kan en dela med sig av en smakbit ur boken som läses hos Mari och bloggen Flukten fra virkeligheten. Jag har läst ganska mycket i veckan och under helgen och så har det blivit en hel del tv-serier: Falsk identitet, nya säsongen Sherlock på Netflix och Paranoid på samma ”kanal” för att nämna några.

Idag bjuder jag på en smakbit från boken som jag lyssnar på: Madeleine F av Lena Einhorn. Jag brukar tycka om gåtor av olika slag och Madeleine F är lite av en sådan. Vem är hon? Det är fängslande läsning (lyssning) så här halvvägs in i boken. Smakbiten kommer från kapitel 28. Med reservation för eventuella skrivfel då jag inte har tillgång till texten. Mer information om boken finns här.

madeleine-f

Efter att Hanna passerat den uppförstorade annonsen i skrivlokalen den där dagen hade hon på hemresan gått av tunnelbanan vid Telefonplan. Madeleine F hade förvisso inte skrivit att hon studerat på Konstfack, bara att hon var utbildad konstnär med många egna separatutställningar. Om det nu var sant vilken givetvis kunde betvivlas med tanke på all övrig information som fanns på de där lapparna så kunde hon lika gärna ha utbildat sig på Universität der Künste Berlin … eller en två veckors kurs i Vadstena. Men Konstfack låg i Stockholm och Madeleine F bodde i Stockholm och Hanna befann sig i Stockholm. Så hon gick av vid Telefonplan…

ensmakebitpåsöndagTrevlig söndag!

34 thoughts on “En smakebit på søndag: Madeleine F

    • Ja gör det. Det här är min första bok av Lena Einhorn som jag länge tänkt läsa något av, och den här är så intressant och spännande så jag kommer nog att läsa fler…:)

    • Sådär kan det vara ibland. Jag har länge velat läsa författaren och det har äntligen blivit av. Gillar och känner att jag kommer att läsa fler av Einhorns böcker 🙂

Kommentera

