Läsutmaningar och aktiviteter 2017

Bättre sent än aldrig – dags att skriva lite om årets läsning. Det blir övervägande utmaningar och läsaktiviteter som inte känns alltför betungande. Som Kaosutmaningen – är det femte året som jag kör den? – i år är det Sofies bokblogg som har tagit över stafettpinnen. Lite kaos i tillvaron brukar funka och jag hoppas att det gäller även i år….

En annan utmaning som jag kört ungefär lika länge och fortsätter med är Böcker på engelska. Minst 5 böcker hoppas jag läsa eller lyssna på under året.

Och så hakar jag på Månadens bästa bok igen hos Mias bokhörna. I år slår hon ihop Spänningsutmaningen och Månadens bästa.

Och så tänker jag fortsätta med min temaläsning Håkan Nesser böcker. Det blir att läsa eller lyssna på en bok av Nesser när jag känner för det. Det får inte bli för ofta då finns en risk att jag tröttnar och det vill jag inte.

Sen har jag tänkt att jag ska läsa om De bortglömda böckernas gravkammare inför den fjärde delen som kommer nästa år. Det blir kanske inte att läsa alla i år men planen är att läsa om dem och jag ser fram mot att lyssna på Vindens skugga igen, uppläst av Jonas Karlsson. Vad säger du Tant Augusta det blir väl ljudboken för dig också?

I år hoppar jag över att lista författare i en Boktolva.

Jag vill fortsätta och läsa blandat och hoppas att det blir ett bra läsår. Och så hoppas jag att det blir ett ljusare och bättre år i hela världen.

 

 

 

8 thoughts on “Läsutmaningar och aktiviteter 2017

  1. Herregud, det hade jag alldeles glömt bort! Tack för påminnelsen, jag ska nu genast lägga till den i min bokhylla hos Storytel 🙂 Behöver dessutom ha något bra att lyssna på när jag är klar med Den hemliga historien annars är risken stor att jag drabbas av ”post secret history syndrome”.

Kommentera

