Helgfrågan 26-29 januari

helgfragan-bild-mias-bokhorna

Så tänkte jag också passa på och besvara veckans helgfråga hos Mia som inte heller är helt lätt….

amnen-bokus

Frågan lyder: När man går in på t.ex Bokus så ser man den här indelningen  och då kommer frågan:
Vilket ämne läser du helst? Enligt bild ovan.
Vilken är den bästa bok du läst inom det ämnet?

Vilket ämne som jag helst läser beror på vad jag känner för i stunden. Jag vill ju gärna blanda och ge så mycket som möjligt så att jag inte tröttnar. Facklitteratur läser jag inte så mycket av men det händer att jag läser en och annan biografi, konstböcker (nyligen införskaffat ett gäng av Lars Lerin) och lite sådär. Skönlitteratur och deckare/spänningslitteratur/thrillers läser jag desto mer av. Om jag ska välja några av de bästa inom respektive genre så blir det Brott och straff av Fjodor Dostojevskij, Vindens skugga av Carlos Ruiz Zafon, Stoner av John Williams och Tennison av Lynda La Plante.

brott-och-straff tennison vindens-skugga stoner

 

27 thoughts on “Helgfrågan 26-29 januari

  1. När Brott och straff kommer som nyutgåva skall jag läsa den är min plan, trots att jag tycker att omslaget på den är så hemskt att jag kommer att lägga boken med baksidan upp för att slippa se framsidan… 😉

    • Haha. Ojdå, tror inte att jag har sett det omslaget men en del omslag är ju ingen höjdare direkt och en undrar hur de tänkte…. men väldigt bra bok! Hoppas du gillar! 🙂

  2. Brott och straff och Vindens skugga är verkligen bra böcker. Inte läst de andra två du nämner, men de memoreras, tack för tips. Lars Lerins Naturlära står i hyllan – oläst – blev påmind om det nu! 😉

Kommentera

