En smakebit på søndag: Nötskal

ensmakebitpåsöndag

Som vanligt så här på söndagen kan en dela med sig av en smakbit ur boken som läses hos Mari och bloggen Flukten fra virkeligheten.

Idag ska jag fira en födelsedag (inte min) men först bjuder jag på en smakbit från boken som jag ska börja på härnäst: Nötskal av Ian McEwan. Jag har läst några andra böcker av författaren som jag tycker kan vara lite ojämn, gillat en del men inte läst ut alla.  Det ska bli intressant att se hur denna är. Smakbiten kommer från de första raderna, s. 9. Mer information om boken finns här.

notskal

notskal2

Ha en trevlig söndag!

22 thoughts on “En smakebit på søndag: Nötskal

  1. Den här är jag väldigt intresserad av eftersom den låter så absurd. Har bara läst en bok av McEwan men har tänkt råda bot på det i år då jag har ganska många böcker i hyllan.

    • Den är ovanlig mot de böcker jag läst tidigare av författaren, och ja ganska absurd. Kommer på mig att skratta ibland och förbluffat läsa vidare. Den är onekligen lite speciell. 😉

Kommentera

