Bokbloggsjerkan 3 – 6 februari

jerkabildFredag och helg, superskönt! Annikas Bokbloggsjerka är tillbaka och denna gång undrar hon: Finns det några författare som du har ”tappat bort” under din läsarbana?

Den första som jag kommer att tänka på är en författare som jag faktiskt har återvänt till efter flera decenniers ”tappning”. Och det är ingen mindre än Stephen King som jag läste i stort sett allt av när jag var yngre. Sen blev det som sagt en lång vilopaus tills för några år sen då jag bestämde mig för att återvända till författaren. Lite läskigt var det, smaken kan ju ändras och ibland ska en låta författare vara ”borttappade”. Men som tur var blev det ett väldigt lyckat återseende.;)

Det finns förmodligen också andra som jag ”tappat bort” av olika anledningar, men trötter som jag är så här på fredagskvällen så dyker det inte upp några fler i skrivande stund. Men kanske kommer jag på några när jag kollar in era svar.;)

13 thoughts on “Bokbloggsjerkan 3 – 6 februari

  1. Jag har ju hållit fast vid King, även under de år som han inte var så bra, men det blev på sätt och vis också ett kärt återseende när han kom tillbaka från svackan 🙂

  2. King är en stor favorit, började läsa han rent sent runt 90-talet så jag har främst läst hans senaste böcker. Men läser nu hans äldre böcker, det är rätt intressant att uppleva en författares verk baklänges =)

  3. King har jag lämnat och inte längtat tillbaka till. Eller jag har en hemma men som inte ska vara som hans andra böcker. Jag hade också svårt att komma på något författare eftersom jag övergett de flesta medvetet.

Kommentera

