Helgfrågan v. 5

helgfragan-bild-mias-bokhornaJag hade tänkt svara på Mias helgfråga igår kväll när jag besvarat frågan i jerkan, men var lite för trött så det blir idag istället. Grådassigt väder och inte alltför upplyftande men det är lördag! 🙂

Hur ser din skäms-bokhög ut?

Jag kan inte säga att jag har någon skäms-bokhög. Men jag har en hel del högar med olästa böcker. Dels har jag flera bibliotekshögar och så har jag böcker som jag fått och böcker som jag köpt. Är nog lite smått crazy när det gäller böcker; älskar böcker och vill omgärda mig med olika slags böcker att välja mellan för olika tillfällen och jag har högar lite överallt och det gäller både hemma och på jobbet. Det kan ju ha sina sidor när en får besök och det händer att jag blir trött på bokhögarna, eller snarare bristen på bokhyllor, men jag skäms inte för bokhögarna. Jag misstänker att även om jag hade fler bokhyllor så hade jag nog haft böcker på lite andra ställen, för jag vill ju ha mina vänner där jag befinner mig. 😉

Det jag ibland kan störa mig på är att det finns ett gäng böcker – klassiker och andra – som jag inte har läst, lusten att läsa dem har växlat fram och tillbaka. Att de inte har blivit lästa skäms jag inte för men jag retar mig på det ibland. För jag vill läsa dem. Det är ju bara det där med tiden, lusten och så alla andra böcker som lockar. Kanske någon gång…..;)

4 thoughts on “Helgfrågan v. 5

  1. Skäms inte heller över mina högar men kan också bli lite trött på att de tar så mycket plats och utrymme. Bor rätt litet med så växer de för mycket blir det lite för mycket kaos.

Kommentera

