Helgfrågan v 7

helgfragan-bild-mias-bokhorna

Lite i vanlig ordning som det blivit på senaste tiden hade jag tänkt svara på Mias helgfråga igår, men trött som jag var så svarade jag ”bara” på jerkan. Men idag så är det dags. Frågan lyder: Vilka är dina bästa bokreatips? (tips från Johannas deckarhörna)Var handlar du helst dina reaböcker?

Jag måste erkänna att jag inte har någon vidare koll på titlarna i årets bokrea. Förr i tiden var bokrean en stor och kul grej men numera tycker jag att den förlorat en hel del av sin charm, i alla fall för mig. Och i ärlighetens namn så köper jag inte så mycket böcker sen jag började jobba på bibliotek. Känns lite som att jag har en fantastisk guldgruva att ösa ur.;)

Med detta sagt så finns det förstås böcker som jag vill äga och då köper jag antingen i en bokhandel, eller på nätet om jag inte har tur nog att få den genom jobbet vilket har hänt några gånger. Jag gillar att besöka bibliotek och bokhandlar och särskilt när jag är på resande fot och det blir många gånger då jag köper böcker.

10 thoughts on “Helgfrågan v 7

  1. Lite önskar jag nog att biblioteket funkade för mig, det hade blivit så mycket billigare. Inte bara för att jag skulle slippa köpa böcker utan också för att vi kunde ha en mindre lägenhet då 😉 Jag var på biblioteket i onsdags (dock inte för att låna böcker) och kollade runt lite, men jag insåg snabbt att jag bara inte klarar att låna. De böcker jag tittade på var smutsiga, trasiga och ganska äckliga. En av böckerna hade till och med något som såg ut som ett stort bett i nederkanten så att en stor bit hade försvunnit på ett hundratal sidor. Jag tyckte det var läskigt att bara ta i dem en liten stund 🙂

    • Men oj. Det händer förstås att böcker slits och blir fula och att de har gjort sitt, men jag har inte varit med om det du råkat ut för. Vi gallrar jämt och ständigt böcker som är det minsta sunkiga. Och har väldigt fina böcker. 🙂 Du hade nog maximal otur Monika. Hoppas att du ger det en chans till och lånar böcker 🙂

  2. Jag älskar biblioteket med, vårt lokala bibliotek bjuder på en fantastisk variation och har ett riktigt bra utbud. Monika: Sällan jag ser böcker som jag lånar som är direkt smutsiga eller trasiga faktiskt. Läser så himla mycket och skulle aldrig ha råd att hålla min läsning igång om jag var tvungen att köpa allt. Ibland kan det vara roligt att köpa nytt men roligast tycker jag det är när jag får böcker i present faktiskt =)

Kommentera

