En smakebit på søndag: Levande och döda i Winsford

Söndag igen och som vanligt kan en dela med sig av en smakbit ur boken som läses hos Mari och bloggen Flukten fra virkeligheten.

Idag blir det en sväng ut på landet men först en smakbit. Jag fortsätter med min temaläsning Håkan Nesser böcker och turen har kommit till Levande och döda i Winsford som jag lyssnar på. Smakbiten är från kapitel 11. Med reservation för eventuella skrivfel då jag inte har tillgång till texten.

levande och döda i winsford

 

Stötte också på ”den där kvinnans grav”, som mr Tawking hade nämnt. I en krans av låga vindpinade träd sitter en liten metallplakett på en pinne: Till minne av Elizabeth Williford Barrett, 1911–1961.

Ingenting mer. Det såg inte ut som en grav. Jag tänkte att det nog bara var hennes aska som strötts ut i denna privata lilla minneslund. Vem hon nu var? Och varför just denna karga plats? Inte mer än hundra meter från Darne Lodge. Femtio år blev hon bara, jag kände att jag ville ta reda på mer om henne. Inte idag, men i sinom tid, hon är trots allt min närmaste granne.

 

d3791-6473057481_ce462009e6_oTrevlig söndag!

26 thoughts on “En smakebit på søndag: Levande och döda i Winsford

Kommentera

