Helgfrågan v 8

helgfragan-bild-mias-bokhorna

När jag är lite på g så passar jag på och besvarar Mias helgfråga: Har ni några planer för helgen ? Hur ser er favoritläsplats ut? Eller har ni fler?

Jag ska jobba imorgon och och efter att ha jobbat sex dagar på raken så är det välkommet med söndag och då har jag tänkt göra så lite som möjligt. Men läsning står högst upp på önskelistan så det hoppas jag ha ork till då det inte har blivit så mycket av den varan under veckan.

Jag har flera platser som jag läser och lyssnar på, då jag oftast lyssnar medan jag fixar och donar med saker. Men den bästa platsen att läsa på är nog läsfåtöljen och i sängen innan jag somnar, och så läser jag på vägen till/från jobbet. Just nu är det bara det där med lästid och ork som tryter när det gäller läsning. Men snart är mars här och våren….

14 thoughts on “Helgfrågan v 8

  1. Min favoritplats är nog soffan, om jag lägger mig i sängen så somnar jag bara 🙂 Jag jobbar också i helgen, men har varit ledig idag och bara tagit det lugnt 🙂

  2. Jag läser också vid sådana tillfällen då jag ändå inte kan göra så mycket annat, men i mitt fall är det mest när jag väntar på barnen när de har sina olika aktiviteter. Det är för långt för dem att ta sig dit själva och för långt för mig att åka hem emellan, så jag stannar och läser. Plötsligt blev väntetid väldigt trevlig lästid 🙂

Kommentera

