Bokbloggsjerka 3 – 6 mars

bokbloggsjerkabildJag har varit ledig idag och det har bland annat blivit shopping och cafébesök. Och nu är det dags för Annikas jerka. Så här skriver hon: Jag har läst att Peter May har en app om Isle of Lewis som visst ska vara något utöver det vanliga. Tyvärr kan jag inte själv ta reda på om det stämmer eftersom jag inte har en iPhone (ska visst komma för Androider också så småningom). Vad tycker du om det här relativt nya sättet för författare att ytterligare befästa sig själv och sina böcker hos läsare/konsumenter?

Peter Mays app känner jag inte alls till men jag kommer att tänka på appen till boken Nattfilm av Marish Pessl som jag blev tipsad om av Tant Augustas tekopp. Jag lyckades använda den till att skanna ett par bilder när jag läste men det fungerade inte hela vägen och vad jag har förstått så fungerar appen endast till den engelska utgåvan, i alla fall då. Men det lilla jag lyckades skanna så tyckte jag att det gav en  extra dimension till läsningen av den boken. Och jag kan tänka mig att det kan vara en kul grej men jag vet inte om det är något som jag skulle använda mig av särskilt ofta. Vet inte om det här blev ett svar på frågan men ett försök i alla fall.

6 thoughts on “Bokbloggsjerka 3 – 6 mars

Kommentera

