Helgfrågan v 9

helgfragan-bild-mias-bokhorna

Jag kör på och svarar också på Mias helgfråga när jag ändå sitter vid datorn: Vad får dina tårar att börja droppa/rinna/spruta (bokmässigt)?

Boken som Mia nämner har jag läst eller om jag lyssnade på den. Jag minns inte riktigt hur jag reagerade på den men tror att det kom en och annan tår…. Jag har lätt för att bli berörd men det är inte alltid som jag fäller tårar – ibland gråter jag inombords – och ibland gråter jag floder. Jag vet inte alltid vad det är som gör att det blir åt det ena eller det andra hållet och blir ibland överraskad över min reaktion. Många gånger kommer tårarna oväntat och lite så var det när jag läste Målarens döttrar. En annan bok som jag fällde tårar till är Stoner och Ett kort uppehåll på vägen från Auschwitz blev jag helt knockad av.

14 thoughts on “Helgfrågan v 9

Kommentera

