En smakebit på søndag: Avbilden

Veckorna rullar på och det är söndag igen och en solig sådan. Det blir en sväng ut på landet men först tänkte jag dela med mig av en smakbit från Avbilden, som kallas för psykologisk thriller, av Anna Snoekstra. Mer information om boken finns här.

Kraften i det jag tänker säga är enorm. Den rusar genom kroppen som vodka, löser upp klumpen i halsen och skjuter ilningar ända ut i fingertopparna. Jag känner mig inte hjälplös längre. Jag vet att jag klarar det här. Först ser jag på henne och sedan på honom, ger mig själv chansen att njuta av stunden. Jag betraktar dem ingående för att inte missa ögonblicket då deras ansiktsuttryck förändras.

”Jag heter Rebecca Winter. Jag kidnappades för elva år sedan.” (s. 9-10)

Trevlig söndag!

Fler smakbitar finns här

 

15 thoughts on “En smakebit på søndag: Avbilden

  1. Jeg liker veldig godt psykologiske thrillere. Best dem som er skumle helt fra begynnelsen av siden jeg synes de fort blir kjedelige hvis de ikke er skumle 🙂
    Ha en riktig fin søndag!

Kommentera

