Helgfrågan v 13 – Läsplanering?

Det blev inte av att svara på Helgfrågan igår som jag hade tänkt, fredagströttheten tog ut sin rätt. Men nu så är det dags. Frågan hos Mias bokhörnaHar du någon form av läsplanering? Är det viktigt med en planering?

Jag planerar när det gäller den jobbrelaterade läsningen och bokcirkelläsning. Och allt annat som rör jobbet – det skulle inte fungera med verksamheten och göromålen om jag inte gjorde det.

Men det ser lite annorlunda ut när det gäller läsningen för nöjes skull då har jag ingen lust att planera, förutom att jag ibland gör listor över böcker som jag vill läsa (har läst, gillat osv osv – japp jag lite av en listperson ;)) men jag brukar inte följa vill-läsa listorna så noga utan läser det jag känner för i stunden. Mina utmaningar och temaläsningen planerar jag inte heller så mycket kring utan det blir lite som det blir. Det som kanske kan vara en slags planering är att jag funderar över böcker som jag vill läsa men sen när jag plockar upp en bok eller ljudbok så blir det nästan aldrig den som jag tänkt, i alla fall inte just då, och det är lite av charmen, tycker jag.;)

7 thoughts on “Helgfrågan v 13 – Läsplanering?

  1. Jag läser ju bara för min egen skull så jag planerar mest bara i vilken ordning rec.exen ska läsas och i övrigt läser jag det jag känner för att läsa. Iår försöker jag läsa måna hyllvärmare 🙂

Kommentera

