Helgfrågan – vecka 16

Torsdagkväll och dags att kicka igång helgen genom att svara på frågan hos Mias bokhörna: Följer du en eller flera författare på Facebook och/eller Instagram? I så fall vilka och varför? 

Facebook är det enda som jag är på med samma namn som bloggen. Jag följer inte någon författare där i nuläget. Mest för att jag inte ännu inte är så aktiv där. Men jag följer några författares bloggar/sidor däribland Carlos Ruiz Zafon och Jaqcueline Winspear. Det blev ett väldigt kort och kanske lite trist svar från mig denna gång.

 

 

25 thoughts on “Helgfrågan – vecka 16

  1. Jag följer inte heller några författare på fb/instagram. Ska jag vara ärlig så har jag inte ens tänkt på att man kan göra det. Vilket ju förstås är konstigt att jag helt förbisett. Men jag nöjer mig med mina egna vänner på dessa kanaler, det räcker bra.

    • Skönt att höra att vi är fler. Jag har nog inte heller tänkt så mycket på det, och det kan ju tyckas konstigt när en jobbar med böcker, men privat är jag inte så aktiv på fb – tiden räcker inte riktigt till….

  2. Jag använder Facebook rent privat men för bloggen så föredrar jag Instagram. Gillar att det är så enkelt och så gillar jag få en inblick i författare, förlag och andra härliga bokmänniskor liv och arbete.

  3. Inte alls trist svar! Använder också bara fb (i motsats till alla andra känns det som). Att bl.a. följa bokförlagen där är rätt givande tycker jag.

    • Det var ju skönt att höra. 🙂 Jag är mer aktiv på jobbets fb än privat, känner inte riktigt att tiden räcker till både och…. Kan tänka mig att det kan vara givande att följa bokförlag.

Kommentera

