Bokbloggsjerka 28 april – 1 maj

Fredag och helg och först ut är frågan i Annikas jerka: Vilket bokförlag ligger dig varmast om hjärtat och varför?

Oj det här är en sån där fråga som det känns nästan omöjlig att besvara tycker jag. Jag läser och lyssnar på väldigt många olika slags böcker och tänker egentligen inte så mycket på vilket/vilka förlag böckerna är från. Några exempel på ljudboksförlag som jag har lyssnat på böcker från är Bonnier Audio, HörOpp, Bookmark, Bokfabriken för att nämna några. Och när det gäller fysiska böcker så kan jag inte räkna upp alla förlag som jag läser då skulle det här inlägget aldrig ta slut ;). Men några exempel på förlag som jag läst/läser böcker från är bland annat Forum, Norstedts, Historiska media, Modernista, Sekwa, Wahlström och Widstrand, Natur och Kultur, Louise Bäckelins förlag med flera med flera.;)

18 thoughts on “Bokbloggsjerka 28 april – 1 maj

    • Nej det blir lätt så att jag inte tänker så mycket på förlaget när jag väljer bok 😉 känner att jag har lite mer koll i jobbet än privat, då läser jag mest bara på utan att reflektera över det – men det kan nog vara intressant att göra det 😉

  1. Håller med. Och vänder man på frågan undrar jag om det alls finns något dåligt förlag..? Jag kan inte komma på något. Däremot känner jag till förlag som antagligen inte lyckats lika bra som de större förlagen, och därför inte kommit med några nya böcker på väldigt länge, tråkigt nog.

    • Intressant fråga, det kan en verkligen fundera över. Det finns ju böcker som är mindre bra och böcker som inte lockar alls men det är ju oftast beroende på tycke och smak och har inte med förlaget att göra. Finns nog en hel del förlag som har det tufft, både små och lite större.

  2. Jag tänker inte heller så mycket på vem som ger ut vilken bok utom om jag ska efter fråga en viss bok som rec.ex eller ibland om de byter omslag mitt i en serie kan jag kolla om de bytt förlag osv. Men jag är tacksam till alla förlag som ger ut böcker 🙂

    • Ja när det gäller recex och frågor kring det blir det nog mer naturligt att en tänker på förlaget. 🙂 Jag har inte haft möjlighet att ta emot så många recex och lånar mest böcker på jobbet och då blir det inte så mycket tanke kring förlaget 😉

Kommentera

