Bokbloggsjerka 5 – 8 maj

Fredag och i helgens jerka skriver Annika: Berätta om det pinsammaste (så pass att skämskudden åker fram bara du tänker på det)/roligaste/tråkigaste/etc. du någonsin har läst. Kort sagt, beskriv något som är känslomässigt memorerbart.

Jag kan inte komma på något som skulle klassas som det pinsammaste jag läst i skrivande stund. Men jag har ju läst en hel del böcker…istället får det bli bland det roligaste jag läst senaste tiden. Dit hör Elva dagar i Berlin som var mitt första möte med Håkan Nessers böcker, och Nötskal av Ian McEwan. Två skruvade och ganska crazy böcker som jag gillade.

 

 

 

 

 

6 thoughts on “Bokbloggsjerka 5 – 8 maj

  1. Vad roligt att ha böcker att fnissa åt 🙂 Jag fnissar också ibland men jag läser inte roliga böcker så jag kommer inte ihåg det senare.

  2. Elva dagar i Berlin fick mig att le, så söt och konstig på något vis. Länge sedan jag skrattade åt en bok, men kunde göra det som yngre. Skulle vara intressant att läsa om böckerna man då tyckte var så vansinnigt roliga, för att se vilken reaktionen blev idag. 🙂

  3. Apropå roliga böcker så ska jag aldrig glömma tågresan när mina medpassagerare stirrade på mig och var övertygade om att det var något allvarligt fel på mig. Jag läste Barbro Alvings ”Sol över torpet” och skrattade så jag nästan grät … hela tiden …

Kommentera

