Från À till Ö: C-Cirkus

Dags för den tredje bokstaven i vad jag kallar för alfabetstaggen, i alla fall en slags sådan.

C – Cirkus. En bok som det hände mycket i. Saker hände hela tiden i den här boken. Du hängde knappt med.

Den första boken som jag kom att tänka på var Lola uppochner av Monika Fagerholm. Det händer kanske inte saker hela tiden i den, men att läsa den var lite som att åka bergochdalbana. Den är annorlunda, snårig, och det vimlar av karaktärer. Den var inte helt lätt att läsa och jag pendlade mellan olika förståelsestadier där det ibland kändes som jag förstod för att i nästa sekund inte förstå och så höll det på ganska mycket. Väldigt speciell bok som jag inte glömmer i första taget känns det som.

Lola uppochner

 

 

4 thoughts on “Från À till Ö: C-Cirkus

  1. Känner igen författaren, men har inte läst något av henne. Bergochdalbane-böcker är bra, eller det är en bra av en bok att lyckas åstadkomma det 🙂

    • Det var min första bok av författaren och det har inte blivit några fler, än. Någon gång skulle jag kunna tänka mig att testa en annan bok för att se om hon skriver på ett liknande sätt. Men det är ju så mycket böcker som lockar och kort om tid 😉

Kommentera

