Sommarläsningstankar

Det är fantastiskt grönt och fint ute nu och sommaren närmar sig. Och jag har insett att det inte är så väldans länge kvar tills jag har semester – några veckor till så har jag min första semesteromgång – och tiden har en benägenhet att gå snabbt. Så jag har börjat fundera lite smått över sommarläsningen. Jag vet inte vad jag kommer att läsa i sommar, det blir lite som jag känner för i stunden. Men det finns en hel del böcker som jag vill läsa och förmodligen blir det en blandad kompott av såväl feelgood som deckare och lite annat om jag känner för det. Resa är bokad men jag ska också vara hemmavid och det kommer att bli såväl fysiska böcker som ljudböcker. Det är alltid kul att fundera över sommarboksläsningen och det har jag börjat lite med. Men jag får återkomma längre fram med vilka böcker det kan tänkas bli. 😉

Hur ser det ut för er, har ni börjat fundera kring sommarläsningen?

 

 

 

 

Bilden är en gratisbild från Pixabay

9 thoughts on “Sommarläsningstankar

  1. Jag längtar också efter sommarläsningen. Hemskt gärna vill jag ta upp Harry Potter igen och bara de sju böckerna skulle ta hela semestern i anspråk, så jag kanske väljer några jag vill läsa igen. Annars har jag några nya titlar som lockar. Få se vad som hinns med 🙂

    • Att läsa om Harry Potter låter som en bra grej, HP funkar ju liksom alltid 😉 Det påminner mig om att jag har några delar kvar som jag tänkt lyssna på, frågan är bara när… det är så många böcker som lockar och så vill en vill ju göra en del annat på sommaren 🙂

  2. Har några tankar kring vad jag vill läsa i sommar men har inga sådana där måste-absolut-lösa-känslor inför årets sommarläsningslista. För jag misstänker att jag, trots de senaste årens totala misslyckande på list-läsar-fronten, kommer att skriva ihop en lista trots allt. Det är ju så kul 😊.

    • Haha ja att göra lista är ett måste här också, även om det sen inte går vägen, det går ju liksom inte att låta bli – är ju så kul med listor 😉

  3. Jag gillar också att fundera på vilka böcker jag vill läsa på sommaren/semestern. Jag brukar plocka med mig en bunt när vi åker till landet. Den enda bok jag vet redan nu är Utvandrarna sedan får jag se.

Kommentera

