Veckans jerka 9 – 12 juni

Fredag, helg och då är det också dags för frågan i Annikas jerka:

Vilket är ditt tidigaste och/eller starkaste minne av böckernas underbara värld?

Jag har läst i evigheters evigheter och så mycket att jag inte kan komma ihåg det tidigaste minnet. Men det jag minns när det gäller böckernas underbara världar är att jag var jämt och ständigt på biblioteket från tidiga år. Det fortsatte sen år efter år och biblioteket var lite mitt andra hem. Där fanns så mycket magi, underbara världar att upptäcka och det kändes som mitt hem. Och numera jobbar jag på bibliotek. Och det känns lite som att cirkeln är sluten.;)

16 thoughts on “Veckans jerka 9 – 12 juni

  1. Biblioteksbesök utgjorde en väsentlig del även för mig som barn. Alltmer återupptäckt det förträffliga med bibliotekslån de senaste åren. 😉

  2. Jag blir så glad av alla människor som har varma minnen av bibliotek. Har alltid älskat bibliotek (och bokbussen!) själv och jobbar också på bibliotek 🙂

    • Vad roligt med en kollega 🙂 visst är det härligt med människors fina minnen av bibliotek. Det är något speciellt med bibliotek! Och bokbussen kan jag tänka mig, fast jag inte har upplevt den, men det verkar mysigt! 🙂

Kommentera

