Top Ten Tuesday

Det var ett tag sen jag körde en TTT och nu är det dags. Temat hos The Broke and Bookish är Top Ten Series I’ve Been Meaning To Start But Haven’t.

Det känns egentligen inte som jag behöver påbörja en massa nya serier, men det finns flera som lockar nyfiken som jag är. Här kommer ett gäng som jag i alla fall vill testa första boken i.

Kathleen Mallory-serien av Carol O´Connell.

Sean Duffy-serien av Adrian McKinty. .

Utmarker, InlandArne Dals nya serie.

Andra ShetlandkvartettenAnn Cleeves.

En osynlig, LykttändarenPontus Ljunghill.

BjörnstadFredrik Backman.

En engelsk gentleman – trilogi – Jane Gardam.

China thrillers serienPeter May.

Lite till mitt försvar så blev det inte fullpott idag, men jag misstänker att jag kommer att få en del tips när jag kollar runt. 😉

6 thoughts on “Top Ten Tuesday

  1. Jag har bara läst den första i serien om Sean Duffy och jag känner mig ganska ensam om att ha gillat den 🙂 Flera av de andra har jag tänkt läsa…

    • Ja det verkar som att inte så många, i alla fall inte vad jag hört/läst/sett, är så jätteförtjusta i den. Ska bli intressant att läsa och se vad jag tycker 😉

Kommentera

