Helgfråga v 25

Torsdag och det innebär Mias bokhörnas helgfråga: Vad gör du när du råkar ut för en trögläst bok?

Är det ”bara” en bok som är lite trög att läsa och inte helt ointressant så lägger jag den åt sidan, kan ju vara att den behöver vila ett tag då mycket handlar om rätt tidpunkt, humör och lust och så vidare. Och då tar jag oftast upp någon av de andra böcker som jag läser och lyssnar på (har nästan alltid flera på gång som jag växlar mellan). Om det är en bok som jag inte alls fastnar för och som jag känner att jag inte kommer att orka läsa så lägger jag den åt sidan oläst. Det finns ju så mycket böcker en vill läsa och jag känner att tiden är för kort för böcker som det inte funkar med.

Mia har också en bonusfråga: Hur firar du midsommar? Brukar oftast vara på resande fot runt midsommar, men inte i år och det känns lite konstigt. Men det blir att resa lite efter midsommar och det är en del att förbereda. Så det blir nog ganska lugnt, god mat, läsning och kanske någon film.   

 

23 thoughts on “Helgfråga v 25

    • Det är bra med lite olika metoder att ta till 🙂 Variation är a och o, annars blir jag uttråkad. Omöjliga böcker är det lika bra att sätta punkt för tidigt.

  1. Visst har man för lite tid för att läsa ”dåliga” böcker men jag har ändå så svårt att lägga bort böcker olästa men de får i alla fall inte stanna imin bokhylla utan får flytta till typ Myrorna/röda korset.

    • Det kan nog komma sen kanske. 😉 Jag hade också svårt att lägga ifrån mig böcker som inte funkade förut, men sen insåg jag hur kort tiden är och jag kände att jag inte vill lägga den på böcker som inte intresserar mig tillräckligt. Bra att skänka böcker till Myrorna och Röda korset. 🙂

    • Du har kanske haft tur med bra recex och sluppit tröga? Jag har haft tur med de jag fått, har inte fått/bett om så många, men de jag har fått har varit bra.

Kommentera

