Från A till Ö: E-Eftertänksamhet

Dags för den femte bokstaven i alfabetstaggen som jag hittade hos Bokföring enligt Monika.

E – Eftertänksamhet. En bok som fick dig att tänka.

Vare sig boken var en deckare eller bara fick dig att tänka mer på något speciellt i allmänhet. Den här boken gav din hjärna en work-out.

-Den bok eller rättare sagt författare, som jag kom att tänka på först är Jonas Hassen Khemiri. Jag har läst fyra böcker av Khemiri  – Ett öga rött, Montecore: en unik tiger, Jag ringer mina bröder och Allt jag inte minns. Jag ringer mina bröder är ett exempel på en stark berättelse som fängslade, berörde på många plan. Språket, leken med ord, och skrivsättet är några av de saker som gör att det är spännande och tankeväckande att läsa Khemiri tycker jag.

6 thoughts on “Från A till Ö: E-Eftertänksamhet

  1. Jag har inte läst något av Khemiri och trots att det kanske inte är helt rättvist så dömer jag honom efter filmen, Ett öga rött, som jag såg 😉

Kommentera

