Törst

På resande fot i ett England som bestått av spridda skurar, blåst och kyla till hot, hot hot (känns som 30-35 grader idag?). Det har blivit en hel del besök i bokhandlar och i hyllorna blickar böcker av bland annat Jo Nesbö mot mig. Jag är lite av ett fan av Harry Hole och The Thirst eller rättare sagt Törst lyssnade jag på för ett tag sen.

Men njae jag blev lite besviken på den elfte boken. Sexism, särskilt första delen, tyckte den var råare och brutalare än tidigare böcker (eller är det jag, dagsformen och all that?) och så vampyrismen…… inte riktigt min kopp. Tanken fanns att avsluta, men jag gillade att läsa om Harry Hole och Rakel och det var ganska spännande – Nesbö kan ju det där med action, bladvändare osv.

Som sagt jag blev inte helt såld på den elfte boken, men kommer det en del till så är jag ganska säker på att jag kommer att läsa. Jag vill ju liksom veta hur det går för Harry Hole…..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 thoughts on “Törst

Kommentera

