Novell-läsning

Jag brukar läsa noveller mellan varven, men nu var det ett tag sen så jag har tänkt att det börjar bli dags för det, och nu blir det Temaläsning noveller. Jag har bestämt mig för att temaläsningen får pågå tillsvidare, så länge som det känns kul. De tre första novellerna som jag tänkt lyssna på är Spår i snön av Jonas Karlsson, Älven av Anna-Karin Palm och Knackningar av Johan Theorin. Författare som jag läst annat av och gillat. Det är författaruppläsningar. Palm och Theorin har jag inte lyssnat på tidigare så det ska bli spännande. Jonas Karlsson är en av mina favorituppläsare.

Någon som läst eller lyssnat? Vad tyckte du i så fall?

 

4 thoughts on “Novell-läsning

  1. Jag läser enligt mitt eget tycke, alldeles för få noveller. Men har en novellsamling vid sängen som jag tänker borde fungera som kvällsläsning. Hittills har det inte inte blivit så. 😉

    • Det är lätt att det blir att en läser annat än noveller men det är trevligt emellanåt. Och många gånger lagom när en kanske pendlar en kortare strecka eller vid kvällsläsningen. 😉

Kommentera

