Helgfrågan v 30

Torsdagskväll och dags för Helgfrågan som Mias bokhörna håller i. Som vanligt är den tvådelad. Den första: Vilken bok undviker du helst? Jag läser väldigt blandat och är nyfiken av mig på det mesta men en genre som jag inte läser så ofta är fantasy. Jag har läst några böcker som jag gillat och andra som inte funkat och det är kanske så att jag inte riktigt hittat rätt i den genren. Sen läser jag inte science fiction mest för att jag inte lockats till det. Och jag undviker böcker om svåra sjukdomar, typ cancer, om det handlar genomgående om det.

Så till Mias bonusfråga: Motionerar/tränar du? Jag tränar inte regelbundet men det blir promenader och så kör jag lite styrka, men jag går inte på gym numera.

27 thoughts on “Helgfrågan v 30

    • Ja det förstår jag, jag undviker såna böcker i största möjliga mån, kommer mig för nära att läsa såna böcker. Men bra att det skrivs såna böcker för det behövs för de som orkar och vill läsa.

    • Läser också väldigt blandat men vissa böcker/genrer funkar mindre bra för mig, och på ett sätt kan jag tycka att det är lite skönt att inte allt lockar 😉

    • Ja lite så är det för mig också, och böcker om vissa sjukdomar kommer mig för nära, men bra att det skrivs så att det finns att välja för dem som vill läsa.

    • Skönt att höra att vi är fler 🙂 det har du helt rätt i. Jag gick mycket på gym förut men blev mätt på träning och motion, men nu har jag hittat lite tillbaka och kör på det sättet som funkar 😉

  1. Jag skulle absolut inte säga att jag har läst mycket fantasy, men en del har jag läst och verkligen gillat. För mig beror det väldigt mycket på viken typ av fantasy det är, men har upptäckt att jag tycker bättre om fantasy som delvis utspelar sig i vår värld 🙂

    • Jag tror att det kan vara lite så för mig också, och jag har märkt att renodlad fantasy inte funkar för mig, men det är inte helt lätt för en del gånger har det gått hyfsat bra. Jag försöker läsa lite fantasy ibland men det är en genre som jag inte direkt kastar mig över 😉

  2. Fantasy är ju en bred genre, har jag märkt och det är likadant för mig; ibland passar det och ibland inte. Jag önskar jag kunde komma på vad som gör skillnaden så jag kunde sluta slösa bort tid på de som inte passar 🙂

    • Ja det är verkligen en bred genre och det är inte helt lätt att utröna vad som funkar och inte. Jag har märkt att renodlad fantasy många gånger inte är min grej, men någon gång har det funkat. Men böcker som inte alls funkar läser jag inte ut, känner att tiden är för kort för det, finns så mycket böcker som jag vill läsa 😉

    • Det låter som en bra ide. Fantasy läser jag ibland för att testa, Sci fi nästan aldrig numera, men vem vet vad som händer framöver, jag är nyfiken av mig… 😉

  3. Fantasy och SF har jag nog upptäckt storheten med mest under senare år. Håller med om att man gärna undviker böcker med svåra sjukdomsskildringar, man drar sig lite för att läsa såna böcker, fast man ju inte borde.

    • Det låter ju lite lovande, kanske kommer jag också upptäcka storheten med fantasy framöver, läser lite ibland men har inte hittat helt rätt i den genren än. 😉

Kommentera

