Från A till Ö: G-Gråt

Det har blivit dags för nästa bokstav i alfabetstaggen som jag hittat hos Bokföring enligt Monika.

G – Gråt. En bok som lämnade dig i tårar.

Tårarna slutade inte strömma när du läst den här boken.

Det här var lite klurigt då jag ofta blir berörd när jag läser men jag ”gråter” oftare inombords än tårar. Med detta sagt så har det hänt att det kommit tårar och jag kom att tänka på två böcker: Störst av allt av Malin Persson Giolito och Målarens döttrar av Anna Karin Palm. I båda fallen kom tårarna oväntat och överraskade mig ganska mycker. Två böcker som jag gillade när jag läste dem.

 

 

2 thoughts on “Från A till Ö: G-Gråt

Kommentera

