Läsningen och Månadens bästa bok juli

Det har blivit dags att summera juli månads läsning och utse bästa boken hos Mias bokhörna. Läsmässigt var det en månad med  många bra böcker.

Av de deckare som lästes tyckte jag mest om Her Every Fear av Peter Swanson.

Jag lyssnade på 4 noveller i min temaläsning. Spår i snön av Jonas Karlsson tilltalade mig lite extra.

Sen läste jag Mödrarnas söndag av Graham Swift, En engelsk gentleman av Jane Gardam och Kanada av Richard. Av dessa tyckte jag mest om de två sistnämnda. En engelsk gentleman var lite av en utmaning att läsa men väldigt bra och Kanada tyckte jag mycket om.

Som det känns nu så tror jag att En engelsk gentleman och Kanada, kommer att stanna kvar hos mig längre än många andra böcker, och jag utser båda till juli månads bästa.

4 thoughts on “Läsningen och Månadens bästa bok juli

    • Hm, men vad synd med Kanada, blir ju lite nyfiken på anledningen 😉 Jag tyckte mycket om Kanada och En engelsk gentleman, båda mycket läsvärda! Ja Spår i snön var väldigt bra! 🙂

Kommentera

