Från A till Ö: H-Humor

Det har blivit dags för nästa bokstav i alfabetstaggen som jag hittat hos Bokföring enligt Monika.

H – Humor. Den roligaste boken du någonsin läst.

Här strömmade tårarna av en helt annan anledning. Du kunde inte sluta skratta när du läste den här boken.

Den här bokstaven var också lite klurig (nästan av samma anledning som föregående bokstav som handlade om Gråt). Det händer att jag läser böcker som jag tycker är roliga men det är sällan som det leder att det blir tårar som strömmar och att jag inte kan sluta skratta. Kanske sviker minnet mig (eller så är jag svårflörtad) jag kommer inte på en enda bok och att namnge den roligaste…. svårt.

Men en av de böcker som jag tyckte var rolig är Nötskal av Ian McEwan. Den är annorlunda, med ett fosters perspektiv, absurd och crazy. Det kändes som att författaren haft roligt när den skrevs. En läsning som gav många fniss, leenden och höjda ögonbryn. Jag kunde inte låta bli att gilla den.

6 thoughts on “Från A till Ö: H-Humor

  1. Jag har så väldigt svårt för superlativ; roligaste, sorgligaste, bästa, tråkigaste… för mig betyder det ju det det betyder och är i allra högsta grad singular. Men jag har kommit till insikt att det inte är så längre, bland de som är yngre. Där är allt så dramatiskt, så jag tycker att det inte behöver vara den roligaste boken, utan bara en rolig 🙂

Kommentera

