Veckans topplista: Sommarens bästa

Det har blivit dags för veckans topplista hos Johannas Deckarhörna och denna gång handlar det om sommarens bästa.

Hösten närmar sig med stormsteg känns det som även om det är några dagar kvar av augusti. Här kommer några av de böcker som jag tyckt mest om så här långt under juni-augusti:

1.Den som stannar, den som går och Det förlorade barnet av Elena Ferrante. Det här är en serie som jag tyckt mycket om.

2. Kanada av Richard Ford. Väldigt bra och välskriven.

3. Selfies av Jussi Adler-Olsen. Avdelning Q är tillbaka i den sjunde boken och det är en av de bästa i serien.

4. Spår i snön av Jonas Karlsson. Har läst några noveller i sommar och den här tyckte jag var väldigt bra.

5. Blybröllop av Sara Paborn. Recension kommer.

Denna gång var det svårt att nämna bara fem då jag gillat många så det blev ett urval av de som jag tyckt mest om.

 

 

24 thoughts on “Veckans topplista: Sommarens bästa

  1. Kanada och Blybröllop har jag läst och tyckte om bägge. Väldigt olika böcker… Jonas Karlsson brukar jag gilla så Spår i snön kommer jag nog att nosa upp så småningom liksom resterande delar av Ferrante, har bara läst första boken.

  2. Jag tyckte mycket om Kanada. Karlsson gillar jag ju alltid, kanske dags att sticka emellan med något av honom i min maratonnesserlyssning (Nesser måste vara en av de bästa pendlingslyssnarförfattarna!).

Kommentera

