Helgfrågan v 41

Torsdagskväll och långledig helg, inte dumt. Och en bra start är Mias helgfråga som handlar om lässvackor: Har du några tips på hur man gör för att ta sig ur svackan?

Lässvackor hamnar en i ibland. Då brukar jag många gånger läsa lite kortare böcker. Och favoritförfattare. Lyssnar jag så väljer jag oftast någon av mina favorituppläsare. Genrer som ofta fungerar för mig är deckare och thrillers. Det händer också att jag tar en paus från läsandet, kollar på tv-serier, film eller gör något  annat.

Mias bonusfråga: Höst, vinter, vår eller sommar? Jag tycker om att det är olika årstider och skiftningar. Men det ska vara höst, vinter, vår och sommar, och inte halvdana årstider. Nu tycker jag att det är lite tungt att gå in i den mörka årstiden, men det är ju härligt när ljuset och våren kommer. Jag skulle nog inte vilja vara utan de olika årstiderna.

 

24 thoughts on “Helgfrågan v 41

    • Ja det är nog lite mer lagom när det gäller lässvackor av olika slag, och även när läsningen flyter på kan jag tycka att det är skönt med lite kortare böcker.

    • Ja milda och snöfattiga vintrar är inte dumt, men jag gillar inte regniga vintrar då får det hellre komma snö lite tidigare men decembersnö föredrar jag också 🙂

  1. Jag tycker också om när årstiderna tar sig själva på allvar och spelar ut hela sitt register. Med en läckande källare hoppas jag dock på en torr höst (hittills har det tyvärr inte varit fallet) till dess vi fått ordning på elöndet.

Kommentera

