Helgfrågan v 44

Fredag och dags för helgfrågan hos Mias bokhörna: Hur sorterar du böckerna i din bokhylla?

Inte alls var min första spontana tanke. Men jag har en slags sortering i den meningen att jag särskiljer på låneböcker och mina egna så att de inte ska blandas ihop. När det gäller mina egna böcker så blandar jag skönlitteratur och facklitteratur på en del hyllplan, men jag har också några hyllplan med fack för sig och skön för sig. Nya böcker som jag fått och köpt senaste åren har jag i en bokhylla och resten i andra.

Jag tycker om att omgärda mig med böcker och har också böcker på andra platser. Som på bord, och andra hyllor. Och så har jag en hel del böcker nedpackade som inte får plats i hyllorna. Borde gå igenom dem men det är ju det där med tiden….

Som sagt så har jag en viss sortering i mina hyllor men jag har inte böckerna sorterade efter författare, ämne eller liknande. Så är det ju i mitt jobb och det gillar mitt bibliotekarie-jag. Men jag har inte överfört det till mina egna hyllor än så länge. Det är inte många som hittar i mina hyllor men jag gör det. Det är en slags ordning i oordningen.;)

 

 

 

18 thoughts on “Helgfrågan v 44

  1. Jag tycker också om när det ligger böcker överallt i huset. Däremot har jag en särskild plats för biblioteksböckerna, efter att jag lyckats slarva bort ett par när jag flyttat mellan hus och stuga och burit böcker än hit och än dit 😀

    • Ja jag gillar också det. Det händet att jag inte hittar själv men det brukar lösa sig envis som jag är och så är det nog vanan att leta efter böcker på jobbet som också satt sina spår 😉

Kommentera

