Fem en fredag – längd


Fredag och det är dags för fem hos Elisamatilda.

1. Vad är det längsta du åkt med bil?  Hm, jag åker sällan bil, och inte så långt. Men i min ungdom åkte vi en tur i Finland som tog 6-7 timmar från Åbo till en mindre by som jag i skrivande stund inte minns namnet på. 

2. Vad är det längsta du sprungit? Det var en del lopp i skolan men springa har aldrig varit min grej. Minns att vi var några som gick mer än sprang.

3. Hur lång tid tar det att göra dig i ordning på morgonen? Är det badrumstiden som avses så 15 minuter. Men om det är det inklusive frukost och annat så minst en timma. Jag tycker inte om att stressa på morgonen.

4. Hur länge väntar du på någon innan du undrar var den är? Det beror på vem det är jag väntar på. Oftast är de jag väntar på i tid, och hör av sig vid eventuella förseningar. Men om man inte gör det så skulle jag bli orolig. 10 minuters väntan tycker jag är tillräckligt.

5. Hur långt skulle du gå för att få som du vill? Det beror på vad det rör sig om. Jag kan vara envis ibland men ger också med mig.

14 reaktioner på ”Fem en fredag – längd

  1. Märker att det är mer än hälften som tycker att det är totalt onödigt att springa, så skönt att höra att jag inte är ensam…
    Jag vill heller inte stressa på morgnarna, kan ju bero på att man stressat så mycket tidigare i livet.
    Att komma i tid är en hederssak, men är man beroende av t.ex kollektivtrafik så kan man ofrivilligt bli försenad. Trevlig helg

    • Känner likadant som du efter att ha upptäckt samma sak, skönt. Undviker så mycket jag kan att stressa, går förstås inte helt och fullt men en del iaf. Javisst är det så att det kan hända saker men att komma i tid är ju prio. Tack detsamma.

  2. Springa har heller inte varit min grej. Å om man läsa andra deltagarnas svar så är det inte många av oss som faktiskt gillade springa.
    Är man pensionär så stressar man ju faktiskt aldrig numera, tycker jag i alla fall. Å 15 minuter är ungefär den tiden jag spenderar i badrummet på morgnar.

    • Nej det verkar övervägande vara så att många inte är så förtjusta i det och det känns skönt. Låter bra att du inte stressar som pensionär, hoppads att det blir så för mig när det är dags. Då är vi lite samma när det gäller badrumstiden.

  3. på morgonen går det snabbt fram till kaffet som sedan får ta ganska lång tid tillsammans med tidningen och sudokut. springer inte men jag går ganska snabbt och är ute större delen av dagarna. folk som tänker komma försent ska höra av sig. annars är det arrogant

    • Inget kaffe för mig, frukost måste för mig. Låter bra att du är ute mycket. Jag är inte ute så mycket på arbetsdagen men har väldigt rörligt jobb och promenerar när tillfälle finns. de flesta är bra på att höra av sig vid försening, i min närhet. Men har inte alltid varit så.

    • Bra gjort med tjejmilen. Försökt mig på att springa men insåg snabbt att det inte var min grej, men tränat mycket annat. Nu blir det mest promenader. Visst är det kul att läsa andras svar.

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.