Fem en fredag – skräp


Fredag och dags för fem hos Elisamatilda som handlar om skräp.

1. Hur ser det ut i din källare/förråd? Det är ganska fullt men finns faktiskt ledig plats i båda, mest i vindsförrådet. Kanske för att det ligger lite avsides. Det är blandad kompott av grejer som jag antar att det är i de flesta förråd.

2. Vad samlar du på dig mest? Det är nog blandade saker men det känns som att det blir mycket återvinning som tar plats innan de sorteras i olika kärl.

3. Vad i ditt hem behöver rensas ut? Oj det är mycket. Har flera garderober som behöver gås igenom. Vad döljer sig i dem?

4. Är du bra på att rensa ur din mailkorg? Nja, en del slängs som olika nyhetsbrev och liknande men det finns annat som också skulle kunna rensas. Men det är väl lite det där med att det kan vara bra att ha….

5. Vad sparar du gärna som andra kastar? Har inte så bra koll på vad andra kastar men det är lite av varje. Pärmar med olika dokument i, skor, kläder som inte är använda på x antal år.

10 reaktioner på ”Fem en fredag – skräp

  1. Jag som jobbar som volontär på en loppis har upptäckt hur mycket folk har rensat hemma under pandemin. Vi har fått mer grejer än någonsin. Och det är mycket glädjande. Ju mer vi kan återvinna desto bättre för miljön.

  2. skor har jag nog en del som kunde förflyttas. men jag har lyckats rensa en hel del pärmar med föreläsningsanteckningar. och jag har kastat många sparade tidningsklipp med intressanta artiklar och intervjuer

    • Det är konstigt att det ändå blir en del fast en rensar, har också rensat men det fylls på av någon konstig anledning med papper etcetera. Det pappersfria samhället är vi inte i ännu….

  3. Så ärlig du är i sista frågan;-) Ser att fler tycker att garderoberna bör få sig en makeover.
    Pärmar, ja där har du helt rätt. Dom tänkte jag inte på. Skattedeklarationer från 1998 är ju ingen intresserad av längre. Tack för påminnelsen med att rensa i pärmar:-)

    • haha ja det finns nog en del pärmar där bäst före datum har gått ut för länge sen hos mig 😉 ja med garderober kändes det så hos många. Tur en inte är ensam om det 😉

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.