Fem en fredag- hopkok


Fredag, härligt (blir inte ens irriterad på WordPress som håller på och krånglar). Dags för fem hos Elisamatilda som är ett hopkok av frågor.

1. Vad är det närmsta du kommer ren magi? En kopp te och en efterlängtad bok kan vara en guldstund. Och mitt jobb bland alla ”magiska” böcker.

2. Vilket är det största misstaget du gjort i köket? Hur lång tid orkar du läsa mitt svar….skämt åsido så har jag gjort otaliga misstag i köket. Allt från bränd kastrull till mat som inte varit ätbar.

3. Om du skulle få ett ärligt svar på en valfri fråga, vilken fråga skulle du ställa? Det här är jag lite för fredagstrött för att orka svara på känner jag. Finns säkert någon fråga men hoppar den nu.

4. Om du skulle begrava en skatt, var skulle du gömma den? Men hallå, det avslöjar jag förstås inte. 😉

5. Vad skulle dina nära och kära tro att du gjort om du skulle bli anhållen av polisen? De skulle nog bli chockerade och tro att de drömde. Känner att jag nog är ganska laglydig men vem vet vad som kan hända….

13 reaktioner på ”Fem en fredag- hopkok

    • Ja det är inte dumt att kunna känna så, haft jobb där det inte alls känts så. Det är mycket slit också i mitt jobb och motsatsen till magi. Men det finns stunder i möten med andra, boktipsande, när nya böcker kommer som kan kännas lite magiska. Hoppas det är ok med dig!?

      • Allt är bara bra här men jag tillträdde en ny tjänst för två veckor sedan och det är mycket att göra, både med personal och mer operationella problem. Men som en kollega glatt uppmuntrande sade; bara de bästa hoppar på de svåraste utmaningarna 😂.
        Snart ska jag bli lite mer aktiv på bloggen också. Kram

  1. Det var en del knepiga frågor den här veckan, men jag som inte har nåt att göra (alltså inte orkar göra nåt) jag satt här vi datorn och kom verkligen loss. Det blir ju gärna så när man kommer in på nåt man funderat över…..
    KRAM/Susie

    • Javisst var det en del kluriga frågor. Brukar kolla in dem på morgonen men igår blev det på kvällen och trött som jag var blev det svar därefter, men det blev lite svar iaf 😉

    • Ja det finns det många fina ögonblick i mötet med människor, boktipsande, bra kollegor och ständigtomgiven av böcker som gör att jag älskar mitt jobb. Men det är också mycket slit!

  2. Pingback: Fem en fredag v. 44: Aldrig säga aldrig - elisamatilda.se

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.