Fem en fredag – aldrig säga aldrig

 


Fredag och av någon anledning känns det som att en jättelång ledighet ligger framför mig men det är två dagar. Nåväl det är inte så tokigt. Som vanligt så här på fredagen är det dags för fem hos Elmatilda.

1. Nämn ett band/artist som du gillar men aldrig har sett live. Det finns flera men tänker på Peter Jöback som jag var nära att se i Fantomen på operan i London. Han var sjuk så det blev inte så.

2. Vad är en maträtt du aldrig testat? Sniglar, surströmming för att nämna några som jag inte vill testa.

3. Vilket land tror du att du aldrig kommer besöka? Det finns nog några men slår till med Nordkorea. 

4. Vilken aktivitet tror du att du aldrig kommer testa? Aktiviteter med höga höjder. Luftballong och bungyjumping.

5. Vad är något du gjort men innan aldrig trodde du skulle göra? I ett svagt ögonblick för många år sen så gick jag med på att åka berg-och-dalbanan på Gröna Lund. Kommer inte hända igen.

13 reaktioner på ”Fem en fredag – aldrig säga aldrig

  1. Sniglar och surströmming – ja, man kan väl säga att sniglar inte luktar så illa som surströmming och att de smakar mest vitlök. Älskar surströmming och tackar inte nej till Picards sniglar heller;-)
    Håller helt med ditt svar till fråga 4 och 5.

  2. skulle aldrig åka berg- och dalbana. surströmming skulle jag kunna tänka mig att ge en chans. men inte gärna ostron och sniglar. inte bungyjump men evt fallskärm. då i gott sällskap av stilig instruktör

  3. Bungyjump och Nordkorea är verkligen mångas svar! Maträtterna däremot, där tycker jag vi alla skiljer åss åt, även om surströmming inte är poppis, inte insekter heller.

  4. Såg Jöback i London, han var bra såklart, men blev mer imponerad minns jag, när jag såg Fantomen på Operan för första gången på Oscars, då med Mikael Samuelson i huvudrollen. Såg den på Broadway också och han som hade huvudrollen där sjöng magiskt!
    Surströmming är en av mina favoriträtter, men har inte ätit det på många år nu tyvärr.
    Bungyjump hoppar jag också över, och nej, åker inte heller berg och dalbanan flera ggr på Gröna Lund!
    Ha det gott!

    • Roligt att du sett Jöback. Minns också den på Oscars med Mikael Samuelsson, var mäktigt, blev nog också imponerad pga det var första. . Roligt att du varit på Broadway, säkert en upplevelse. Någon gång vill jag dit och Jöback villjag se och höra live. 🙂
      Tack detsamma!

  5. Jöback har jag sett ett flertal gånger och han är alltid lika bra! Snigla har jag ätit och tyckte det var gott. Surströmming är något jag vägrar att stoppa i mun – något som luktar så vedervärdigt kan inte vara menat att vara människoföda.

  6. Pingback: Fem en fredag v. 45: Drömmar - elisamatilda.se

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.