Bok / ljudbok, uppläsning

Jag fick mejl från Michael Robotham, vi ”brevväxlar” eller mejlväxlar kanske en ska säga…😃 Skämt åsido så kanske det kan kallas för nyhetsbrev (inte fått det tidigare från författaren fast jag följer honom sedan länge….) så det var lite kul). Med information om ny webbsida och ny bok vilket jag visste men inte haft stenkoll på exakt när. Ljudboken har sjösatts på Audible.

Att jag inte tänkt på när boken kommer kan bero att det inte är någon bra inläsare.. Jag tycker att Robothams böcker passar bäst som ljudböcker men uppläsningen av den här som är del 4 i en serie funkar inte för mig (försökt med två första delarna). Förstår faktiskt inte varför man valt som man gjort, och hur man tänkt när det blev JJ. Men inläsningen går väl hem hos andra. Hoppas jag.

Några av Robothams böcker har översatts men det borde bli fler, och ljudböckerna kunde läsas av Magnus Roosmann (som läser de som finns på Nextory)! En kan få drömma iaf. 🙂

Lista på författarens böcker finns HÄR

5 reaktioner på ”Bok / ljudbok, uppläsning

  1. Tack för påminnelsen. Jag har helt glömt bort den här serien, tappade den när det inte fanns fler inlästa böcker på Storytel. Men jag gillade dem så kanske ska jag helt enkelt övergå till att läsa dem o fysiskt format.

    • Ah du tänker inte på O Loughlin serien? Den fortsatta jag med på engelska. Det här är Cyrus Haven serien bara lyssnat på de två första då uppläsningen är så dålig, får se om jag orkar ta mig an böckerna tycker ljudböcker passar bättre. OL serien tycker jag lite mer om men tyvärr avverkat alla.

      • Jo, det är OL-serien jag tänker på. Nu har jag förvisso en rejäl hög olästa böcker här hemma… men inga deckare. Kanske, kanske dyker en OL-bok upp framåt sensommaren.

  2. Jag fick upp ögonen för Robotham tack vare dig men hans böcker, som jag ”bara” lånar på biblioteket, har varit få. Men ska se om jag kan låna hem någon för lite sommarläsning. Så kul när nya bra författare hittas via bloggare.🙂

    • Det är tyvärr få böcker som finns på bibliotek synd liksom att få översatts. Jag hoppas på att fler kommer finnas och i olika format. Ja visst är det kul att hitta bra författare via bloggare 🙂

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.