Fem en fredag – tittut

Fredagskväll och soffläge och dags för fem hos Elisamatilda.

1. Vilken var din senaste oväntade utgift? Hm, tänkt så det knakat (tar kanske i lite nu) men kommer inte på något annat än en del klädesplagg som jag köpt, men det var inte direkt oväntade utgifter.

2. Vad är en trevlig överraskning? Det är trevligt att få kort. Blir mer och mer sällan men det händer att jag får det och det värmer.

3. Vad är något du inte kan hitta? Det kan vara nycklar, men just nu inget problem med det. Men när en inte hittar nycklar är det inte kul.

4. Vad gömmer du dig ifrån?  Lite gömmer jag mig nog även om jag i jobbet träffar folk (med avstånd förstås och så vidare). Men på fritiden träffar jag minimalt med folk.

5. Vad gör du vid oväntat besök? I uppväxten var det vanligt med oväntade besök, men det är länge sen nu och det händer väldigt sällan. Jag vill nog helst veta lite i förhand om besök.

17 reaktioner på ”Fem en fredag – tittut

  1. Vi har blivit mindre spontana,. pandemin hjälper ju inte till heller. Låsta dörrar överallt. Men det beror ju på att vi visar hänsyn.

  2. Här är vi rätt lika faktiskt, bortsett från de oväntade utgifterna då;-)
    Det där med kort var ju så himla roligt. Minns att jag själv skrev 42 julkort på 1980-talet. Fick lika många tillbaka. Kollade just idag hur många frimärken jag behövde köpa – det stannade på ynka 6 stycken. Lite synd faktiskt.

    Jag träffar nog folk som jag känner inom- och utomhus, men vi håller avstånd. Men visst längtar man efter en fysisk kram ibland, eller ganska ofta efter drygt åtta månader utan…

    • Ja kort är trevligt. Skickar fortfarande en del och får varje jul men inte så många, och det minskar, men det är roligt. Och ibland kommer kort när det inte är någon särskild dag eller högtid och det är ju extra roligt och uppskattat. 🙂
      Träffar också en och annan men det är många jag inte träffar pga pandemin. Visst är det så, vi får hoppas på vaccin så att det kan bli så igen.

  3. Förr, när vi bodde i Stockholm, fick vi massor av överraskande besök – dessutom hade vi ju egen firma som dom senaste åren flyttades hem och då var det besök varje dag. För våra kunder var också våra vänner, det blir ju gärna så när man sysslar med sin hobby. Här på landet – alltså på Gotland – brukar det också komma en del och hälsa på när dom ”åker förbi”, men dom flesta hör av sig i förväg så dom kan få stanna några dagar (max 3). Men i år har vi inte haft en enda gäst….. 😦
    KRAM/Susie

    • Låter spännande med företaget ni hade och att syssla med sin hobby är ju roligt och brukar generera så mycket. Lite så är det för mig i mitt jobb, minus eget företag då. Det är givande på många sätt och en får kontakt med många olika människor. Och uppleva mycket kultur, författarbesök och liknande – nu är det mesta av det inställt. Trist att det är som det är. Vi får hoppas på vaccin. Så att det kan bli gäster och olika evenemang igen!Kram.

  4. Pingback: Fem en fredag v. 48: Ett hem - elisamatilda.se

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.