Röra? – Fem en fredag

Fredag, kallt och vackert. Lunchpaus jobbet, passar på och svarar på fem hos Elisamatilda

1. Vad har nyligen rört till sig hos dig?

Det blev lite oreda med en grej på jobbet, blev också nästan en snöbollseffekt av det, men allt löste sig på ett bra sätt.

2. Omger du dig generellt med ordning eller oreda?

Mitt svar blir lite som Elisamatildas. Brukar säga organiserad oreda. Hittar allt men andra som ser mitt skrivbord kan nog undra…och hemma ja ibland så kan en tro att det är en stor familj som huserar och inte en….men det är ett hem och levande. 😉

3. Vilken röra äter du helst

Är inte förtjust i röror, men rödbetssallad tycker jag om. Känns helt plötsligt som jag svarar som Elisamatilda men tja vi verkar vara lite lika här…

4. Var förvarar du alla de där småsakerna som inte har en egentlig plats?

Beroende på vad det är, så hamnar de i skåp men också andra platser tills jag stuvar undan eller slänger och det kan ta olika lång tid…

5. Vad har du nyligen behövt reda ut?

Mitt jobb är rent generellt lite av ett detektivarbete och det kan bli rörigt innan det reds ut.

14 reaktioner på ”Röra? – Fem en fredag

  1. Huvudsaken är ju att man själv hittar i sin oreda! Jag tror att det är fler än du och Elisa som tycker om rödbetssallad, den ser man ju lite här och var.
    Ha en skön fredag!

  2. Det låter som ett spännande jobb du har! Visst ska ett hem vara levande! Men mitt är så levande så det mesta verkar ha hamnat på fel ställe…Trevlig helg

  3. Pingback: Fem en fredag v. 51: God jul - elisamatilda.se

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.