Bokbloggsjerka 20 – 23 december, bokliga ”löften” 2014

jerka11I årets sista jerka inne hos Annika så handlar det om bokliga löften inför 2014. 

Det känns lite kul och ovanligt med bokliga löften. Nyårslöften har man ju liksom hört talas om. 😉 Jag brukar inte ge löften men det finns en del saker som jag har lite tankar om när det gäller det bokliga:

  1. Jag vill fortsätta läsa så varierat som möjligt och blanda hej vilt när det gäller genrer och ett bra sätt att göra det på är en del av de utmaningar som jag har varit/är med på det här året som Tre på Tre och Jorden runt bokresan. Utmaningarna har i mångt och mycket varit en morot och de har fått mig att vidga mina vyer och läsa ännu mer blandat än tidigare.
  2. En sak som jag skulle vilja bli bättre på är att inte slösa bort min tid på böcker som inte ger mig något. Det här året har jag lagt ifrån mig relativt många böcker olästa, men jag tror att jag kan bli ännu bättre på det. 😉

Sen vill jag passa på och önska er alla en riktigt skön jul!

22 reaktioner på ”Bokbloggsjerka 20 – 23 december, bokliga ”löften” 2014

    • Ja dom har fått mig att ramla över en hel del ovanliga böcker vilket har varit både en utmaning och kul. Intressant det där med andra löftet, får ta och titta lite närmare på dina … 😉

  1. Utmaningar som stöd för att läsa mer varierat har hjag med på min lista med, men jag är ännu inte mogen för att lägga bort böcker jag påbörjat, där är jag för envis – än… Jag kanske fixar det så småningom…

    • Det gör du säkert, men allt har väl sin tid och jag håller med – det är inte helt lätt. Jag är också envis men det har gått några gånger och det var riktigt skönt att lägga böckerna åt sidan och läsa annat …så jag hoppas kunna fortsätta på den vägen… 😉

  2. Jag är så dålig på att lägga ifrån mig böcker…eller jag kan lägga i från mig massa böcker och senare ta upp den och inse att den är jätte bra eller så försöker jag plåga mig igenom och man tappar läslusten totalt 😦

    • Jag brukar också lägga böcker på ”is” och en del har jag tyckt väldigt mycket om när jag plockat upp dem igen, andra borde jag inte ha plockat upp igen. Men de flesta böcker växlar ju lite fram och tillbaka och någonstans tror och hoppas man väl att de ska bli bättre. Få se om jag kan bli bättre på att lägga ifrån mig böcker… 😉

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.