Dag 29 – En bok som alla hatade men som du älskade

Jag närmar mig slutet av 30 dagar utmaningen och i den här uppgiften dyker ordet hat upp igen vilket är ett väldigt starkt ord som jag hänger upp mig lite på. Och att nämna en bok som alla utom jag ogillade? Nej det går knappt för oftast finns det ju några som gillar samma böcker som en själv.

Men det finns förstås böcker som det funnits olika uppfattningar om och jag kom att tänka på en bokserie som jag började läsa för ca 10 år sen. Jag fastnade för I månens skugga som är den första boken om polisen Louis Kincaid och tipsade min omgivning om den. Men det kändes inte som att de som läste den tyckte om den fullt lika mycket som jag gjorde. I farten läste jag tre böcker till i serien och sen kom jag av någon anledning av mig. Efter en snabb koll på P.J. Parrish hemsida ser jag att det nu finns 13 delar i serien. Det är några år sen jag läste de första fyra böckerna och jag undrar hur det skulle vara att återvända till serien nu.

_i-manens-skugga_parrish

 

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.