Dag 14 – Favoritbok av din favoritförfattare

Nu har jag ju inte en favoritförfattare och inte alltid en enda favoritbok av respektive favorit. En del har jag inte heller läst allt av ännu. Men här kommer i alla fall några:

 Jag ringer mina bröder av Jonas Hassen Khemiri gillar jag väldigt mycket, kort berättelse och starkt ämne. Jag älskar alla böcker om Avdelning Q av Jussi Adler-Olsen men Journal 64 sticker ut lite extra. Jag har gillat alla böcker som jag läst av Marie Hermanson (Musselstranden, Himmelsdalen, Mannen under trappan, Svampkungens son och senast Hembiträdet) men på olika sätt. S.J. Boltons böcker om Lacey Flint tokgillar jag. Carlos Ruiz Zafón – tyckte väldigt mycket om Vindens skugga och Ängelns lek. Jag gillade både Målarens döttrar och Faunen av Anna-Karin Palm, men på olika sätt.  Fastnade inte lika mycket för hennes novellsamling Utanför bilden som jag läste nyligen men jag tyckte att den var intressant och läsvärd.

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.