Veckans bokbloggsfråga

Veckans-bokbloggsfraga-Barnboksbloggen

Det har varit lite tyst här på bloggen med en återkommande förkylning och igår var jag på Bokmässan. Idag har jag varit ledig och bara tagit det lugnt. Så nu tänkte jag svara på Veckans bokbloggsfråga hos Barnboksbloggen: Vad föredrar du – att välja sådana böcker som du vet att du kommer att tycka om eller att läsa varierat för att utmanas i din läsning? Föredrar du alltså att läsa en genre du är van vid eller väljer du hellre nya genrer? Gillar du att prova böcker från för dig nya världsdelar eller böcker som handlar om för dig nya ämnen, eller föredrar du det hemtama som du vet är säkra kort?

Jag läser det mesta och har en förkärlek för brittiskt och spänning. Oftast ör det vad jag känner för i stunden som avgör vad jag läser. Men det brukar bli både välbekant och andra genrer/böcker. Det finns en del genrer som jag inte har läst så mycket av men jag brukar testa lite här och var för att se om det är något för mig. Funkar det inte så lägger jag boken åt sidan och läser annat.

Jag försöker att läsa böcker från andra världsdelar lite då och då, och har hängt på Jorden runt läsningen, även om det inte blev så mycket läst sist, men sådär blir det ibland och böckerna finns ju kvar till en annan gång. Det som är bra med utmaningar av olika slag är att de ger inspiration och är lite av en morot.

 

 

 

 

 

 

 

 

4 reaktioner på ”Veckans bokbloggsfråga

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.