Jerkan 4-7 januari 2019

Bokbloggsjerkan hos Alkb är tillbaka, härligt! Helgens fråga: Har du upptäckt en ny genre/författare under 2018?

Ja jag har upptäckt flera för mig nya författare under året. En av dem är Elizabeth Strout. Läste först Olive Kitteridge som jag tyckte jättemycket om. Då den gav mersmak läste jag också Mitt namn är Lucy Barton och Vad som helst är möjligt. Lyssnade faktiskt också på Lucy Barton på engelska lite i efterhand och tyckte ännu mer om boken då. Olive Kitteridge finns som tv-serie med Frances McDormand och den har jag tänkt att jag ska se, men det har inte blivit av än.

27 reaktioner på ”Jerkan 4-7 januari 2019

  1. Jag tycker också otroligt mycket om Elizabeth Strout. Jag har sett serien, som väl går på HBO Nordic, och den var riktigt bra. Fantastiska skådespelare som lyckas förmedla den där lågmälda stämningen där man anar mycket mer mellan raderna än vad som sägs, precis som i böckerna. Kan verkligen rekommendera den.

    • Hm, kanske men jag vet inte. Varför inte testa Mitt namn är Lucy Barton? Du är ju lite som jag att funkar det inte så lägger vi böcker åt sidan oläst. Den finns säkert på din bibbla 😉

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.