Fem en fredag- nummer 2


Dags för fem hos Elisamatilda som handlar om nummer två.

1. Vad köpte du senast i andra hand?  Oj, det minns jag inte, var länge sen jag gjorde det.

2. Vilken rätt tar du gärna en andra option av? Är lite svag för efterrätter och om det är något riktigt gott så kan det bli en liten bit till.

3. Vad är något du har dubbel uppsättning av? Mysbyxor, tröjor, handdukar och säkert en massa annat.

4. Vilken uppföljare är  bättre än originalfilmen? Kommer inte på någon i skrivande stund.

5. När kom du senast tvåa i någonting? Jag är ingen tävlingsmänniska men det har hänt att jag tävlat och kommit tvåa, minns dock inte när det hände sist.

 

15 reaktioner på ”Fem en fredag- nummer 2

  1. Vilket fantastiskt foto med boken o präskragarna! blev så glad av det! Jag äter inga efterrätter alls, slutade med socker o sött för drygt tjugo år sen, men istället älskar jag mat…tyvärr. Trevlig helg!

    • Roligt att höra, jag har lånat den och tycker också om den. Strongt av dig du slutade helt och än mer att du håller i! Jag drog ner på socker för ungefär 20 år sen, och åt knappt något på många år, men numera äter jag efterrätt någon gång ibland – drar alltid ner på sockermängden i allt jag gör, gillar egentligen inte söta efterrätter. Att du älskar mat; en måste ju unna sig något ibland tänker jag, en lever ju bara en gång.

  2. Efterrätter är jag mindre svag för, men det har faktiskt hänt att jag valt en förrätt som efterrätt. Minns kyparens förvånade ansiktsuttryck.
    Sedan blev jag ju nyfiken i vilken sport du har blivit tvåa, eller har du kanske spelat Wordfeud;-)

    • Var för snabb på send 😉 När det gäller vad jag blivit tvåa i så är det nog en hel del olika saker. Numera så är ju så mycket en tävling, prestation, men jag är inte så into det. Isf tävlar jag mot mig själv. Sport håller jag inte på med. Och jag spelar inte heller. 😉

  3. Efterrätter kan det nog bli både en del omtag på ja… Speciellt när det är god glass som bjuds.
    Jag köper också väldigt sällan second hand, jag kan inte alls dra mig till minnes mör det hände senast.

    • De efterrätter som en gillar är det lätt att det kan bli omtag. Såna som jag inte är förtjusta i det lätt att avstå ifrån. Glass är gott, iaf vissa sorter 🙂 Skönt att det finns fler och som inte heller minns det. 🙂

      • Men vet du, jag köpte en liten ”telefonsoffa” i rotting på vår lokala anslagstavla i helgen. Eller köpte och köpte, den skänktes bort så jag tog den. Det blir mitt sommarprojekt, jag tänkte måla den grå och klä om sitsen och sen kommer den att passa perfekt ovanför trappen på övervåningen (även om vi varken har telefon eller telefonkatalog att pryda det där lilla glasbordet + hylla med).

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.