Söndagens smakbit: Olive, igen


Söndag och som vanligt kan en dela med sig av en smakbit från boken som läses.

En av böckerna som jag håller på med är Olive, igen av Elizabeth Strout som är en fortsättning på Olive Kitteridge. Jag tyckte mycket om Olive Kitteridge och fortsättningen är också väldigt bra. Smakbiten kommer från sidorna 136-137. Det kan vara på sin plats att nämna att det handlar om Olives liv och även andra personers i en liten småstad, Crosby i Maine. Men på många sätt skulle det kunna vara på vilken plats som helst.

 

Fler smakbitar finns hos Astrid Terese på bloggen Betraktninger som håller i trådarna idag.

 

23 reaktioner på ”Söndagens smakbit: Olive, igen

  1. Denne står på leselisten min. Jeg elsket den første boken så denne skal jeg absolutt lese.
    Ha en riktig fin søndag!

  2. Jag har precis läst den första boken! Tyckte den var väldigt speciell, mycket välskriven, men samtidigt kände jag mig lite nedstämd när jag läste den. Väntar nog ett tag innan jag läser nästa…
    Ha en skön söndag, tack för smakbit

    • Roligt att du läst första! Ja Strout har ett eget sätt att skriva på. Kan förstå att det väcker olika känslor då det handlar om livsöden och situationer, hört andra säga som du. Jag är väldigt förtjust i hennes böcker, de rymmer så mycket.

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.