Tänk snabbt v 21


Måndag och som vanligt är det dags för fem snabba hos enligt O.

Denna vecka handlar det om trädgård och odling. Jag saknar gröna fingrar, bor i lägenhet och odling på balkongen blir inte av. Men lite svar ska jag väl få till.

röda eller svarta vinbär? Jag tycker egentligen om båda, men har förätit mig lite på svarta – åt det mycket i uppväxten – så numera äter jag det i mindre omfattning och mer röda

tomat eller gurka? Jag har ingen favorit, men det är något speciellt med tomater som kommer från lokala odlare på sommaren.

planera eller vara spontan? Jag är nog mer åt planera hållet när det gäller aktiviteter, få gäster och liknande.

läsa i solen eller i skuggan? Jag brukar oftast växla mellan sol och skugga när det är varmt. Kan inte sitta i solen för länge.

rosevin eller bubbel? Tackar nej till båda, men cider dricker jag gärna.

 

 

 

10 reaktioner på ”Tänk snabbt v 21

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.