Fem en fredag – köpvanor


Fredag och helg, extra skönt nu när det är jobb igen. Som vanligt så är det fem hos Elisamatilda som denna gång handlar om köpvanor.

Mina svar:

1. Vad är det dyraste du köpt? Det som ligger närmast i tid är mobil och padda.

2. När är du som mest snål? Tja lite titt som tätt, tycker jag har det mesta och tar mig oftast en funderare om jag behöver ha grejen ifråga. Är också lite pryltrött.

3. Vilket var ditt senaste fynd? Jag Kommer inte på något i skrivande stund.

4. Vad är aldrig för dyrt? Skor. Går mycket både i jobbet och när jag är ledig och har lite knepiga fötter och en rygg som inte fixar dåliga skor.

5. Vad handlar du mest av i affären? Grönsaker, frukt, halloumi, gott bröd. Choklad.

 

 

21 reaktioner på ”Fem en fredag – köpvanor

    • Låter bra att du kan göra det. Jag har tyvärr lite krångliga fötter, möjligen skulle det gå med helt vanliga trä i sandaler men inte hela skor. Lite synd men men sådär är det.

    • Åh du köper på nätet? Önskar jag vågade det, har krångliga fötter och det är svårt i vanliga butiker så det blir nog ännu mer svårt via nätet. Synd men men 😉

    • Vi verkar vara fler som har det så, skor satsar jag mest på, inte vågat köpa på nätet än då jag har så krångliga fötter och svårt i vanlig butik där man ändå provar innan….

    • Ja skor är bland det viktigaste, behöver köpa det snart. Haft en jättebra butik att gå till som tyvärr konkat, innan Corona. Så nu måste jag hitta en ny/nya.

  1. Jag förstår det där med att vara trött på prylar, jag är trött på att titta på allt man har hemma, men samtidigt kan jag inte göra av med det tills huset är färdigrenoverat och det kanske behövs nånstans. Ha en trevlig kväll!

  2. Håller helt med dig om skor! De ska vara sköna att gå i och vara perfekta för mina fötter. Så viktigt, speciellt om man går mycket.

    • Ja det är nog bland det viktigaste och det som får kosta mest. Behöver snart nytt och det är ett extra krux då den butik som varit så bra konkat, före Corona. Så nu måste jag hitta ny/nya butiker….

  3. Du har helt rätt, skor måste vara bekväma och fotriktiga oavsett pris. Jag insåg det först när jag ett halvår haltade omkring med värsta hälsporren, bara för att jag inte köpte vettiga skor då jag tyckte de var på tok för dyra. Ändå går jag minst 10000 steg om dagen med jycken! Prylar har aldrig varit viktiga för mig, o nu då jag bor minimalistiskt och har tre djur finns det ingen plats för prylar. Frukt snålar jag in på nu för jag tycker priserna blivit hutlöst höga denna coronasommar.Satsar mer på grönsaker med högt vitamininnehåll. Trevlig helg

    • Ja oj du går en hel del och då är det viktigt med bra skor. Som ung gick jag i skor som inte var bra, ville väl ha det som var mode med höga klackar och så, det har gett konsekvenser för rygg och fötter, så när jag tog mitt förnuft till fånga så är det bara bra skor som gäller. Har en djur så är det mindre plats för prylar och det är nog trevligare med djuren. Frukt är dyrt och även vissa grönsaker, men jag är vegetarian så det blir att köpa. Skor och mat är det som får kosta. Tack, detsamma!

  4. Pingback: Fem en fredag v. 31: Doft och lukt - elisamatilda.se

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.