Fem en fredag – liknelser

Fredagskväll och dags för fem hos Elisamatilda

1. När blir du envis som en åsna? Det är nog när jag försöker fixa saker som jag någonstans känner på att det inte kommer att gå vägen, men envis som jag är så ger jag mig inte i första taget. Och det har också hänt att jag fixat det så….

2. När satt du sist som på nålar? Det var nog innan det var klart att Biden var president. Så många turer och märkligt valsystem.

3. Vad var lätt som en plätt den här veckan? Det hade snöat mycket och var svårt att ta sig fram, så regnade den bort och det blev mycket lättare att gå. Lite trist väder nu dock, var fint med snön trots allt, aldrig blir en nöjd 😉

4. Vad är som nålar i en höstack för dig? Jag lyckas lägga undan saker som mobil och nycklar och sen inte hitta dem innan jag farit runt och leta som en galning.

5. Hur är du smidig som ett kylskåp? Haha jag glider inte precis fram när jag rör mig. Brukar slå emot saker och det kan höras att jag kommer.

6 reaktioner på ”Fem en fredag – liknelser

  1. Jag var mer envis när jag var ung, men det stillar sig med åren. Bara jag vet med mig inombords att jag har rätt, så får andra tycka vad dom vill! Det är ju ockå lite stimulerande att ha olika åsikter.
    Lite synd att snön regnar bort här i mellan-Sverige, med tanke på kommande sportlov men också med tanke på ljuset som snön ger. Ha en bra fortsättning på helgen!

    • Jag håller med till fullo, är likadant för mig, det sker ju saker under livets gång som gör att det blir förändringar och tur det. Olika åsikter är ju bra och intressant, och som du säger givande – om det inte finns blir det statiskt. Ja trist med snön, tyvärr lite typiskt att det kan försvinna innan sportlovet, men snöoväder i norr så kanske ny snö till andra delar…..tack, detsamma!

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.