Fem en fredag – långdraget

Dags för fem hos Elisamatilda

1. När senast har du dragit på något? Ah det finns nog en del. Men ska jag välja något så fönster. Men pollen sätter hinder i vägen, de verkar inte ta slut och det känns inte kul att fixa och sen behöva göra om det efter en kvart.

2. När senast hade du en riktigt skön sovmorgon? Då jag har semester så har det blivit flera. Sena kvällar och så lite lagom sovmorgon.

3. När drog du senast största strået till stacken? Det gör jag jämt, det är jag som gör saker och ting i mitt boende.

4. Vilket samtalsämne suckar du oftast åt? Jag kan tycks om att diskutera det mesta men bilar är jag inte särskilt intresserad av.

5. Känns sommaren kort eller lång när midsommar nu är här? Den känns hyfsat lång då jag har min första omgång semester och en till omgång längre fram i sommar.

11 reaktioner på ”Fem en fredag – långdraget

  1. Smart med två semesteromgångar, då förlänger du verkligen ledigheten. Vad gäller fönster (och städning) så håller jag helt med dig. Bara en enda regnskur gör ju att fönstren ser lika skitiga ut som innan tvätten.

    • Ja det känns som att jag förlänger ledigheten, det är skönt att dela upp. Eller hur, ja det är ett dilemma med alla pollen, de ser hemska ut, skjuter på tvättning av dem….

  2. Bra att dela upp semestern, då har man något att se fram emot. Bilar för mig är något som tar mig från punkt A till punkt B, resten är ointressant. Nu har jag ingen bil så ingen pratar bilar med mig tack o lov.

    • Ja jag tycker det är skönt att ha något att se fram mot och vara ledig lite alla tre månaderna är inte dumt. Jag har inte bil men många pratar gärna bil har jag märkt.

  3. Fönster har jag gett upp för länge sedan, med tre katter som sätter nos- och tassavtryck dit hela tiden så orkar jag (vi) inte hålla på. Istället tar vi in en städfirma ett par gånger om året så får de ta alla fönstrena in- och utvändigt. Med RUT-bidrag blir det faktiskt inte speciellt dyrt.

  4. Pingback: Fem en fredag v. 26: Sommartider - elisamatilda.se

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.