Fem en fredag – veckofrågor

Fredag! Och dags för fem hos Elisamatilda

1. Vad har du gjort mest i veckan? Jobbat, blir en hel den här årstiden när allt sätter igång. Men jag har ett roligt jobb och det är kul när det händer saker.

2. Vad har du inte gjort som du skulle ha gjort? Inte något speciellt egentligen. Visste att det skulle bli en intensiv vecka så har legat lite lågt med annat.

3. Vad har du tittat på i veckan? För ovanlighetens skull inte en enda tv-serie. Men det har blivit en del sport.

4. Hur har du sovit? Blandad kompott, ett par nätter har varit hyfsat bra.

5. Vad ser du fram emot med helgen? Att vara ledig. Blir att fixa med saker som behöver göras men ska också koppla av, läsa och kanske blir det någon tv-serie och/eller film.

15 reaktioner på ”Fem en fredag – veckofrågor

  1. Förutom att min vecka var långt ifrån intensiv har vi svarat ganska lika den här veckan. Va<d gäller tv-serier så har jag upptäckt "Deg", men efter avsnitt 2 väljer jag nog bort serien. Å "Frakt" är ingenting att hurra för heller. Så du har inte missat något.

  2. Visst är det härligt med tekniken som göra att man inte längre är beroende av tv-tider? Man kan titta på serier och film när man vill och det passar. Sporten är det värre med, har tittat på fri-idrotten två kvällar, nu är det slut för säsongen. Det blir ett vacuum att försöka fylla. Ha en fortsatt fin helg

    • Ja absolut är det så, SVT play har mycket bra sen har jag flera tjänster till, men de håller bra kvalitet, andra lite si och så. Ja det blir tomt när en följt ett sportevent, kan ta ett tag innan en hittar rätt sen. Jag kollar på olika sporter så lite lättare då men de tar också slut och så blir de5 uppehåll…Tack detsamma.

    • Ja helt klart är det så. Det är stor skillnad på sommarlunket och terminsstart. Men det är samtidigt kul när det händer saker. Och lediga helger är guld värt, särskilt när en som jag gör jobbar en del.

  3. Ja, jobba är väl faktiskt det man gör mest, mer än sover till och med, om man är yrkesarbetande och har jobb. Känns lite trist när jag tänker på det, trots att jag verkligen tycker om mitt jobb.

    • Ja en är mycket på jobbet särskilt om en jobbar heltid. jag trivs också på mitt jobb och det gör det lättare, men tänker en på det så kan det kännas som en är lite väl mycket på jobbet. Lite speciellt också under pandemin.

  4. Pingback: Fem en fredag v. 37: Ägodelar - elisamatilda.se

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.